úterý 29. listopadu 2011

Tajine z kuřete

Tajine nebo také tagine je typické tuniské jídlo vařené v hliněných nádobách vypadajících jako talíř s poklopem, jehož zdobné malování vede i neznalce tuniské kuchyně k tomu, že si pořídí podobnou věc alespoň na dekoraci. Můj hrnec na tajine, ačkoli malování nemá, dlouho také doma jako dekorace sloužil, ale minulý týden jsem ho znovu na 24 hodin namočila do studené vody, abych se mohla pustit do díla. I pokud hrnec nemáte, nezoufejte. Úplně postačí ten nejobyčejnější hrnec s poklicí, který máte doma. Technika spočívá v pomalém vaření v zakryté nádobě.

Potřebujete:
naporcované kuře nebo prostě kuřecí stehna
3 mrkve
1 cibuli
6 sušených švestek
3 brambory
1 cuketu
jakoukoli jinou zeleninu, kterou potřebujete spotřebovat (papriky, chřest...)
1 rajče
koření na tajine (já jsem si nechala umíchat u Arabů ve Francii, jinak ale můžete dát trochu kumínu a trochu sladké i pálivé papriky)

Cibuli nechte zesklovatět na oleji a přidejte koření, pepř a sůl.

Přidejte kuře a nechte ho dělat přiklopené asi 30 minut.

Přidejte mrkev nakrájenou na kousky a pokračujte ve vaření asi 10 minut.

Přidejte brambory a vařte dalších deset minut.

Přidejte cuketu a další zeleninu, která se vaří rychle a nechte dělat přibližně 10 dalších minut.

Přidejte rajčata a švestky a nechte dělat posledních 10 minut. A tajine je hotová!

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

Myslela jsem, že Tajine je typický náročná příprava jídla Nam hrnec od Emile Henry a používám při vaření šafrán.
Edith